Światła na Dąbiu to niestety...stałoczas. Pokazuje to, że coś się fachowcom nie udało. Całe szczęście, że w wielu miejscach na Alei Pokoju sygnalizacje działają fajnie, ale też czasami zawodnie. W godzinach szczytu przy Rondzie Dywizjonu 308 zdarza się czekać niemiłosiernie długo i wtedy niestety nie działa priorytet. No, ale skoro trzeba rozładowywać korki kosztem rozkładu jazdy tramwajów to trudno. Widocznie taki ma zikit "priorytet". Przy M1 też często trzeba stać stosunkowo długo. Szkoda, że przy Ofiar Dąbia nie da się z reguły przejechać płynnie, a przy Kordylewskiego w stronę Huty trzeba czekać na światło pół minuty - to sporo.
Pozostałe światła działają dobrze i nie utrudniają specjalnie jazdy.
Czy światła dla tramwajów przy Rzemieślniczej muszą działać na zasadzie "czekaj"? Myślę, że skoro samochody jadące Wadowicką mają zielone, nie ma sensu przytrzymywać tramwajów, zwłaszcza że często traci się światło w Łagiewnikach, jadąc w stronę Borku. W przeciwną stronę zaś na Rondo Matecznego dojeżdża się zazwyczaj tak, że akurat po wjeździe na przystanek w stronę Korony dostaje się światło. Jasne jest, że nie obsłuży się przystanku w sekundę i trzeba czekać pełny, przecież długi, cykl świateł.
Na pętli Salwator cały czas często trzeba czekać długo w przypadku, gdy samochody jadą Księcia Józefa. Rozumiem, że rozładowywanie korka, ale...bez przesady - nie mogą poczekać kilku chwil? Później tramwaj grzęźnie w korku na Kościuszki za samochodami i na starcie jedzie opóźniony. Problemem jest brak powtórzenia szczeliny dla tramwaju wjeżdżającego na pętlę.
Sygnalizacje świetlne w Krakowie
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
W ZIKiT jakiś urlop? Już drugi tydzień na autostradzie-skawina działają stałoczasówki, oczywiście bez priorytetu dla tramwajów.
Już drugi dzień nie działa sygnalizacja na Kobierzyńskiej wyjazd z Tesco/Pychowicka. Nawet żółte nie miga.
Na 29 listopada zielone dostaje cały czas Nad Strugą i/lub Dobrego Pasterza.
Na Księcia Józefa przy zjeździe z mostu Zwierzynieckiego stałoczasówka z tego co pamiętam miała działać przejściowo, a działa cały czas.
Fajnie że wreszcie ktoś w nocy uwolnił ze stałoczasówki Łagiewniki czyli Brożka/Zakopiańską/Tischnera/Wadowicką - kto podjedzie pierwszy dostaje zielone.
Już drugi dzień nie działa sygnalizacja na Kobierzyńskiej wyjazd z Tesco/Pychowicka. Nawet żółte nie miga.
Na 29 listopada zielone dostaje cały czas Nad Strugą i/lub Dobrego Pasterza.
Na Księcia Józefa przy zjeździe z mostu Zwierzynieckiego stałoczasówka z tego co pamiętam miała działać przejściowo, a działa cały czas.
Fajnie że wreszcie ktoś w nocy uwolnił ze stałoczasówki Łagiewniki czyli Brożka/Zakopiańską/Tischnera/Wadowicką - kto podjedzie pierwszy dostaje zielone.
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
Czy kto zajmie sie w koncu priorytetem dla tramwajow na przystanku Nowosadecka, bo kolejny raz tramwaj w ktorym dokonano wymiany pasazerskiej stoi przez dwie fazy kiedy samochody maja rownolegle zielone.
#4854351:<msichal> Jeden wagon się zapalił, a sparaliżowało to ruch metra w całej Polsce!
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
1) Skrzyżowanie Starowiślna/Podgórska. Kiedyś był fajny priorytet dla tramwajów, że prawie zawsze tramwaj przejeżdżał bez zatrzymania. Od bardzo długiego czasu równie często tramwaj przejeżdża płynnie, co musi się zatrzymać i przepuścić wszystko. Nawet późnym wieczorem, gdy wokół są pustki.
2) Rondo Grzegórzeckie. Od również długiego czasu linie 1 i 22 bardzo rzadko mają możliwość przejechania "na raz" (w szczególności w kierunku Huty, ale i czasem w stronę centrum). Priorytetu brak w godzinach szczytu, kiedy najbardziej by się przydał (szczelina gaśnie przed nosem, a zielone dla aut jest rozciągnięte poza granice rozsądku). Brak go też późnym wieczorem, bo cykle są na tyle skrócone, że tramwaj się nie ma szans wyrobić. Przejechać na raz daje się co najwyżej w porannym międzyszczycie, Sytuacja występuje niezależnie od tego, czy coś jest na łukach z bocznych kierunków.
3) Dietla/Starowiślna po 23:00 w praktycznie każdej relacji zmusza tramwaj do oczekiwania na szczelinę... dłużej, aniżeli w największym szczycie. (?!)
4) No i jakaś koordynacja sygnalizacji Dietla/Starowiślna - Wielopole - Blich byłaby użyteczna. Nieraz bywa tak, że tramwaj stoi na przystanku, trzymany przez sygnalizację na przejściu, w oddali przy Wielopolu świeci się pionowa. Tramwaj dostaje pionową na przystanku, ale zanim dojedzie do Wielopola, tam mu szczelina gaśnie. Przepuszcza blachosmrody pakujące się do centrum, po czym dojeżdża do Blich i znowu radośnie czeka na szczelinę... W stronę Starowiślnej jest raczej OK.
5) Limanowskiego/Na Zjeździe. W głównej relacji (50 i spółka) szczelina jest praktycznie co chwilę, fajnie. Ale linie 6 czy 19 czekają całą wieczność, nierzadko za nimi układa się kolejka innych tramwajów. Nie da się tego zoptymalizować?
6) Plaza. Domyślam się, że sprawa wciąż rozwojowa, ale usterka raczej pilna. Szczelina raz się zapala, ale jeśli tramwaj z jakiejś przyczyny z niej nie skorzysta, następna zapali się dopiero, gdy nadjedzie coś z przeciwka.
2) Rondo Grzegórzeckie. Od również długiego czasu linie 1 i 22 bardzo rzadko mają możliwość przejechania "na raz" (w szczególności w kierunku Huty, ale i czasem w stronę centrum). Priorytetu brak w godzinach szczytu, kiedy najbardziej by się przydał (szczelina gaśnie przed nosem, a zielone dla aut jest rozciągnięte poza granice rozsądku). Brak go też późnym wieczorem, bo cykle są na tyle skrócone, że tramwaj się nie ma szans wyrobić. Przejechać na raz daje się co najwyżej w porannym międzyszczycie, Sytuacja występuje niezależnie od tego, czy coś jest na łukach z bocznych kierunków.
3) Dietla/Starowiślna po 23:00 w praktycznie każdej relacji zmusza tramwaj do oczekiwania na szczelinę... dłużej, aniżeli w największym szczycie. (?!)
4) No i jakaś koordynacja sygnalizacji Dietla/Starowiślna - Wielopole - Blich byłaby użyteczna. Nieraz bywa tak, że tramwaj stoi na przystanku, trzymany przez sygnalizację na przejściu, w oddali przy Wielopolu świeci się pionowa. Tramwaj dostaje pionową na przystanku, ale zanim dojedzie do Wielopola, tam mu szczelina gaśnie. Przepuszcza blachosmrody pakujące się do centrum, po czym dojeżdża do Blich i znowu radośnie czeka na szczelinę... W stronę Starowiślnej jest raczej OK.
5) Limanowskiego/Na Zjeździe. W głównej relacji (50 i spółka) szczelina jest praktycznie co chwilę, fajnie. Ale linie 6 czy 19 czekają całą wieczność, nierzadko za nimi układa się kolejka innych tramwajów. Nie da się tego zoptymalizować?
6) Plaza. Domyślam się, że sprawa wciąż rozwojowa, ale usterka raczej pilna. Szczelina raz się zapala, ale jeśli tramwaj z jakiejś przyczyny z niej nie skorzysta, następna zapali się dopiero, gdy nadjedzie coś z przeciwka.
"Teraz tylko czekać, aż relacje międzymiastowe zaczną obsługiwać tramwaje, autobusy miejskie zaczną jeździć za granicę a przewoźnicy towarowi zaproponują tani transport węglarkami na wakacje - ironizuje Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity"
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
Koło 14:30 Super działała sygnalizacja na skrzyżowaniu Bronowicka - Rydla. Po 3-4 raz puszczała skręty w lewo w Rydla a samochodów zero.... POtem Rydla. Potem raz krótko Bronowicka. I znów 3 razy Skręty w Rydla... Korki na Bronowickiej w obu kierunkach do kolejnych świateł. Brawo...
- PE 099
- Posty: 3210
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 21:20
- Lokalizacja: Kraków - Płaszów
- Been thanked: 14 times
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
To ja dorzucę na dokładkę, że znowu w nocy zupełnie niepotrzebnie chodzi Płaszowska/Saska/Przewóz. A już przez kilka tygodni było jak należy z żółtym pulsującym, możecie przywrócić?
- PE 099
- Posty: 3210
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 21:20
- Lokalizacja: Kraków - Płaszów
- Been thanked: 14 times
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
Skrzyżowanie z mojego powyższego postu ponownie w pulsacyjnym w nocy - dzięki 

Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
Duże korki na Alei Andersa od strony osiedla Strusia kierunek Bronowice obok Orlenu i Biedronki po uruchomieniu nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu Stella/Wiślicka/Okulickiego.
Korki poznikały na innych relacjach.
Ruch na Andersa blokuje lewoskręt z Andersa w Stella Sawickiego-za krótkie zielone w lewo.
Praktycznie nie ma możliwości aby skręcić w Stella Sawickiego z Al. Andersa jadąc Okulickiego od strony Bieńczyc.
Samochody zatrzymują się na środkowym pasie Al. Andersa blokując ruch i czekają aż ktoś wpuści na pas do lewoskrętu na którym jest praktycznie cały dzień korek.
Korki poznikały na innych relacjach.
Ruch na Andersa blokuje lewoskręt z Andersa w Stella Sawickiego-za krótkie zielone w lewo.
Praktycznie nie ma możliwości aby skręcić w Stella Sawickiego z Al. Andersa jadąc Okulickiego od strony Bieńczyc.
Samochody zatrzymują się na środkowym pasie Al. Andersa blokując ruch i czekają aż ktoś wpuści na pas do lewoskrętu na którym jest praktycznie cały dzień korek.
Re: Sygnalizacje świetlne w Krakowie
Jak zauważyłem to w okolicy pętli Dąbie dalej przez pętlę przejeżdżają urojone nocne tramwaje i oczywiście podcinają liniowego nocnego w kierunku dworca, podobnież przy przychodni 
W nocy z wtorku na środę pan i pani policjantka w niebieskim Stilo widać już byli wybitnie znużeni pracą bo olewali wszystkich łażących na czerwonym a stali dokładnie na tej wysepce https://mapy.google.pl/maps?q=D%C4%85bi ... 18,,2,5.48

W nocy z wtorku na środę pan i pani policjantka w niebieskim Stilo widać już byli wybitnie znużeni pracą bo olewali wszystkich łażących na czerwonym a stali dokładnie na tej wysepce https://mapy.google.pl/maps?q=D%C4%85bi ... 18,,2,5.48
#4854351:<msichal> Jeden wagon się zapalił, a sparaliżowało to ruch metra w całej Polsce!
Wróć do „Komunikacja krakowska”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość